۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۱۵۷۶۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رسانه در گام دوم رسالت خطیری بر دوش دارد|خط مقاومت خط پیروزی و سربلندی است

رسانه در گام دوم رسالت خطیری بر دوش دارد|خط مقاومت خط پیروزی و سربلندی است
امام جمعه خرم آبادی به نقش رسانه در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: خبرنگار باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و در گام دوم انقلاب با اخلاق و معنویت پیش برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، از زحمات خبرنگاران در انعکاس اخبار سیل اخیر در استان قدردانی کرد.

وی رسانه های استان لرستان را سالم، دلسوز و کارآمد عنوان کرد و افزود: اینکه رسانه ها با سختی ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و رسانه را سرپا نگه می دارند، در تلاش هستید وقار، حرمت و اعتبار رسانه خود را حفظ و رسالت خود را دنبال می کنید جای تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: نقش رسانه و خبرنگار در بیداری، آگاهی بخشی، هدایت افکار عمومی و روشنگری بر کسی پوشیده نیست، خبرنگار یک مسؤولیت سنگین الهی، تعهد و هدایت افکار عموی را برعهده دارد، کارش مهم حساس و تأثیرگذار است.

تعاملات دنیا بر محور رسانه می چرخد

وی با بیان اینکه اهمیت رسانه در فضای مجازی مهم و اساسی است، افزود: در این دوره از تاریخ که دوره رسانه و عصر فضای مجازی نام گذاری شده است، این فضای مجازی ناشی از تحول صنعتی و پیشرفت تکنولوژی است، امروز مقابله به جنگ فرق کرده است و خبرنگاران در میدان جنگ نرم فعالیت می کنند، امروز جنگ نرم مهم ترین و اساسی ترین چالشی است که دنیا با آن روبرو است و تمام تعاملات دنیا بر محور رسانه می چرخد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی یک مرحله مهمی از انقلاب را پشت سر گذاشتیم و 40 سال از عمر انقلاب سپری شده است، وارد گام دوم انقلاب شدیم نقش رسانه در گام دوم انقلاب مهم است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب بحث پیشرفت و ترقی کشور مطرح است، پیشرفت کشور با اعتماد به ظرفیت های درونی اعتماد به نفس و حفظ استقلال ضروری است، ادامه داد: در گام دوم تقابل بین استکبار جهانی و اسلام ناب است، در گام دوم انقلاب شاهد ایستادگی خط مقاومت در برابر خط سازش هستیم.

خط مقاومت خط پیروزی و سربلندی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خط مقاومت را خط پیروزی و سربلندی عنوان و  خاطرنشان کرد: خط مقاومت در برابر خط سازش غلبه پیدا می کند و مایه غرور و افتخار است.

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب باید با اخلاق و معنویت پیش برویم، اذعان داشت: خبرنگار و رسانه باید در تراز انقلاب اسلامی باشند و بر اساس احساس مسؤولیت، خوش فکری، توانمندی و دانش در میدان خبرنگاری انجام مسؤولیت کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: نخستین رسالت خبرنگار در گام دوم انقلاب داشتن مواضع انقلابی و ارزش مداری است، رسانه انقلابی باید با روحیه انقلابی و در دفاع از ارزش انقلابی فعالیت کند و قدرت ایستادگی در مقابل زور و زر و تزویر و مبارزه با فساد داشته باشد.

وی تلاش برای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، مطالبه گری حق گرایانه و بیان مطالب واقعی و امیدبخش از دیگر رسالت های خبرنگاری است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه مطالبه گری حق گرایانه به یک گفتمان عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: در این راستا باید منافع استان را در نظر بگیریم و باید توجه داشت که پویایی، نشاط و شادابی خبرنگار در مطالبه گری است.

وی رسانه را زبان مردم عنوان کرد و گفت: حق مردم باید احیا شود و رسانه به عنوان زبان مردم است، باید سخنگوی مردم باشد و مطالب امید آفرین را در جامعه بیان کند.

بنیه علمی خبرنگار تقویت شود

نماینده ولی فقیه در لرستان به رسالت خطیر خبرنگار در جامعه اشاره و تصریح کرد: برای موفقیت در انجام رسالت خویش باید بنیه علمی را ارتقا بخشید و در راستای دنبال کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب گام بردارد./9451/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 0
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات